Скільки коштів ви втрачаєте через те, що ваш email-маркетинг не діє або неефективний? Давайте подивимося, що говорить статистика. Ростити лояльних клієнтів вигідніше, ніж витрачати бюджети на залучення нового трафіку. У email-маркетингу за це відповідають тригерні розсилки. У цій статті розберемось, що це таке, як працює і який приріст конверсії вони можуть дати для вашого інтернет-магазину.
Що таке тригерні розсилки?
Це ланцюжок листів, які запускаються після певної дії або події - успішного замовлення, обраного товару до корзини або якщо користувач не заходив в ваш інтернет-магазин протягом декількох місяців чи давно не здійснював покупки.
Приклад: після реєстрації користувач отримує серію листів: привітальний лист, список акцій і спеціальних пропозицій, добірки персональних рекомендацій на основі переглянутих товарів і сертифікат зі знижкою на перше замовлення.
Найпопулярніші ланцюжки - цикл вітальних листів після реєстрації або покупки, обраного товару до корзини чи листи для реактивації користувачів, які давно не заходили на сайт або не здійснювали покупки. Як правило, ці листи легко налаштувати. Вони універсальні і підвищують продажі незалежно від тематики проекту.
Просунуті - листи з персональними рекомендаціями на основі BigData, тематичні розсилки з розгалуженими сценаріями, адресні добірки по сезону або захопленням, а також з динамічним контентом. Це вищий пілотаж, і до їх створення варто підходити, коли ви чітко розумієте, хто ваш покупець і чого ви хочете досягнути - продажів, залучення чи лояльності.
Чому саме їх потрібно запускати в першу чергу?
Тригерні листи сприяють підвищенню виручки до 30%. Тому запускати їх потрібно в першу чергу - відразу ж після того, як ви відкрили інтернет-магазин і пішли перші продажі.
На відміну від email-маркетингу, вписаного в контентну стратегію, вони не вимагають регулярної та систематичної роботи з підготовки і випуску. Ви налаштовуєте їх один раз. Далі - або оптимізуєте, якщо хочеться експериментів, або залишаєте, як є.
Якщо ваш інтернет-магазин працює на "Бітрікс: Управління сайтом", запустити розсилку можна в декілька кліків.
Інструменти для налаштування тригерних розсилок

- Популярні поштові сервіси (Mailchimp, Unisender). З плюсів відзначимо океан можливостей, просунуту аналітику і конструктори листів. З мінусів - складність налаштування: після втручання програміста, який інтегрує сервіс в ваші бізнес-процеси, доведеться читати мануали, розбиратися, тестувати.
- Поштовий модуль "Бітрікс: Управління сайтом"(якщо ваш інтернет-магазин працює на ньому). Мінуси - мало можливостей для створення власних шаблонів. Плюси - готові сценарії бесід і зручність. З його допомогою запустити найважливіші типи тригерних розсилок можна в декілька кліків.
Дизайн листів і сценарії розсилок
Красиві листи частіше читають, а посередні видаляють відразу після відкриття. Крива верстка тексту, неохайно розташовані блоки, розкидані кнопки – це все вбивці конверсії.На словах все просто: дизайн листа повинен бути простим, інформативним, цікавим. На ділі створити такий лист складно, якщо не знаєш, який блок де повинен знаходитися.
Давайте розглянемо, як можуть виглядати тригерні листи на прикладі нових шаблонів Аспро: Маркет і Аспро: Оптимус. На їх прикладі розберемо популярні ланцюжка і дізнаємося, який приріст продажів та конверсії вони здатні дати.
Шаблон листа для забутого товару у корзині
В середньому 70% замовлень залишаються неоформленими. За даними SeeWhy, 55,8% клієнтів повертаються до покупки з електронних листів. Конверсія покупки при цьому може досягати 67,7%. Що робити? Розсилати листи тим, хто обрав товар до корзини на етапі оформлення замовлення. Такі повідомлення - як кошеня, яке проситься у вас під дверима: встояти неможливо. Хочете, щоб конверсія була ще вище? Використовуйте механіку повідомлення для забутого товару у корзині із сертифікатом на знижку.

Шаблон відгуку на Яндекс.Маркет
90% покупців визнають, що онлайн-відгуки впливають на їх рішення про покупку. 68% шукають їх в соціальних мережах. І тільки 8% їх залишають в каталогах. Однак це того варте: відгуки про магазин можуть збільшити конверсію до 14%.
Шаблон листа з інформацією про замовлення
Невідомість лякає покупця: що буде після того, як я натиснув на кнопку «Оформити замовлення»? На якому етапі знаходиться відправка? Що робити, якщо щось не так? Такі листи знімають страхи - раз. Два - вони класно працюють як рекламний канал. В середньому їх відкривають частіше, ніж масові розсилки. Так чому ж не використовувати вільне рекламне місце?
Шаблон листа з акціями та спеціальними пропозиціями
Розкажіть про свої вигідні пропозиції, влаштуйте святковий розпродаж, підкресліть, що важливо придбати товар сьогодні - механік маса!
Шаблон листа реактивації користувачів
Ще однин корисний лист для тих, кому потрібні «повернути клієнта». Такі листи нагадають про вас тим, хто купив один раз і більше не повернувся або зареєструвався проте так і не купив. Якщо лист або ланцюжок успішні, результат + 16% до повторних візитів і покупкам.У цьому листі можна подарувати знижку, сертифікат, розповісти про конкурси або акції з призами. Або просто нагадати про те, які ви хороші.
Хочете підвищити ефективність цього ланцюжка? Розсилайте серію листів. Сценарій може бути таким:
1. Ми сумуємо за вами
2. Пропонуємо знижку (по промокоду)
3. Повідомляємо, що відпишемо від розсилки.
4. Відписувався від розсилки (останнє попередження).
Як налаштувати тригерні розсилки в вашому інтернет-магазині?
Переключитися на нові шаблони можна в модулі email-маркетинг адмінки сайту.
У конструкторі шаблону є можливість завантажити логотип і телефони, зверстати текст, вставити посилання на свої спільноти в соціальних медіа. Вибрати блок, який буде автоматично формуватися на основі контенту сайту – наприклад переваги, акції, товари з каталогу. Це якщо коротко.
Висновок
Правильно складені ланцюжки листів збільшують конверсію до 30%. Завдяки функціоналу Бітрікс: Управління сайтом" їх можна запустити у декілька кліків, а нові шаблони листів від Аспро дозволять не думати про дизайн та верстку.
В якості висновку ділимося цікавою інфографікою від Soudnest.com.
Кількість переглядів (Open Rate) і середня кількість продажів залежать від масштабу інтернет-магазину. Чим він більший, тим вищий відсоток покупок, зроблених із розсилок.
Дані по результатам пошуку і конверсії в залежності від довжини ланцюжка. Оптимальна кількість листів - від 2 до 4.
Як проглядаються і як конвертуються листи з тригерних розсилок в залежності від періоду. Піки конверсії припадають на другу половину місяця.
Що впливає на кількість скарг на спам? Як не дивно, фази Місяця. Варто врахувати при плануванні масштабних акційних кампаній.
Впроваджуйте, тестуйте і збільшуйте продажі!