До першого типу можна віднести неправильні номери телефонів в шапці сайту (а тепер спробуй додзвонитися). До другого - непідключений лічильник метрик (чим раніше почнете збирати статистику, тим краще). До третього - систему резервного копіювання, про яку просто забули (один невірний рух, і ми втрачаємо сайт).
На допомогу тим, хто знаходиться в кроці від запуску свого проекту, ми склали чек-лист з 21 пункту. Він допоможе уникнути типових проблем - від замовлень, що йдуть в нікуди, до втраченої платіжної системи і помилок у файлі robots.txt.
Для зручності список поділений на 4 блоки: технічні аспекти, тестування, контент і маркетинг. Окремо винесені моменти винятково важливі для інтернет-магазинів.
Спойлер: ми не претендуємо на те, щоб розробити всеохоплюючий список - у кожного проекту є свої особливості. Цей набір правил використовують наші менеджери для експрес-перевірки сайту перед самою здачею клієнту. Він підійде розробникам, які хочуть переконатися, що все в порядку.
Отже, поїхали: готуємо на "Бітрікс: Управління сайтом" до запуску за 21 крок.
Перевіряємо технічні аспекти
-
У сайту є окреме доменне ім'я.
-
У сайту є SSL-сертифікат. Це означає, що Google Chrome позначає його як безпечний.
-
Робоча пошта має вигляд info@доменне_ім’я.ua. Ми не рекомендуємо використовувати адреси виду test@доменне_ім’я.ua. Були випадки, коли листи з цих адрес не доходили до адміністратора. Якщо у вас немає пошти з доменним ім'ям, її можна завести за допомогою сервісів Gmail для бізнесу.
-
Перевіряємо файл robots.txt. Сайт відкритий, містить потрібну інформацію для роботів пошукових систем.
-
Мета-теги - вірні: з назвою вашого сайту, а не рішенням. Залучати фрілансерів? Перевірте, щоб в індексі пошукових систем не залишилися копії сайту.
-
Перевіряємо, скільки вільного місця на хостингу: розмір сайту, помножений на три. Це мінімальний необхідний обсяг для коректної роботи резервного копіювання.
-
Перевіряємо налаштування резервного копіювання - бекап здійснюється в хмару CRM Бітрікс24
-
Перевіряємо наявність лічильників Яндекс.Метрики і Google Analytics, налаштування сервісів електронної комерції, щоб статистика надходила з першого ж дня запуску сайту.
Тестуємо систему
-
Проводимо тестування системи, щоб переконатися в працездатності функціоналу. Якщо необхідно, виправляємо помилки.
-
Проводимо тестування продуктивності за допомогою інструменту «Монітор продуктивності»
- Перевірте швидкість завантаження сайту.
-
Тестуємо всі форми зворотного зв'язку. Повідомлення повинні приходити і вам - адміністратора сайту, і користувачеві.
-
Загальний принцип: чим більше пунктів, тим краще. Особливо якщо у вас навантажений інтернет-магазин або великий проект.
Мінімальні рекомендовані параметри:
- не менше 60 пунктів - для сайтів на PHP 5.6
- не менше 100 пунктів - для сайтів на PHP 7.
- Перевіряємо швидкість завантаження сайта
- Тестуємо всі форми зворотного зв'язку. Сповіщення повинні приходити і вам – адміністратору сайта, і користувачеві.
-
Робимо тестове замовлення на особисту електронну пошту (не адміністратор сайту). Перевіряємо, чи немає проблем при оформленні замовлення: форми заповнюються, розташування підставляються, маски валідації для телефонних номерів та електронної пошти працюють.
-
Окремо перевіряємо повідомлення про успішне оформлене замовлення: на особисту пошту прийшов гарний лист про те, що ваше замовлення оформлене, а на пошту адміністратора - про те, що у вашому інтернет-магазині було зроблено замовлення.
-
Перевіряємо, як працює форма покупки в 1 клік. Ця чарівна функція здатна збільшити прибуток інтернет-магазину на 80%. Але тільки тоді, коли дані з неї відправляються, а ви їх обробляєте.
-
Тестуємо інтеграцію з 1С. Робимо тестове вивантаження і перевіряємо актуальність цін і залишків. Ціни і замовлення повинні оновлюватися, інформація про замовлення надходить в 1С.
-
Перевіряємо налаштування системи онлайн-оплати:
- реквізити вказані реальні
-тестовий режим відключений. Це дуже важливий пункт. Були випадки (на щастя, не в нашій практиці), коли замовлення були реальні, а гроші на рахунок власника магазину надходили тестові. -
В якості контрольної перевірки оформляємо тестове замовлення на 1 грн. Гроші списалися і надійшли на рахунок? Відмінно: оплата на сайті працює вірно.
-
На сайті є юридична інформація: найменування компанії, адреса.
-
Номери телефонів актуальні - по ним можна додзвонитися. Адреса електронної пошти - робоча.
-
Інформація про оффлайн-магазини вірна: адреси, контакти, місце на карті, схема проїзду і час роботи.
- Перевіряємо каталог товарів: назви і ціни вірні, є фотографії, описи, властивості (характеристики). Якщо у вашому інтернет-магазині є кілька типів цін (роздрібна та для оптовиків), перевірте, щоб вони відображалися вірно.
-
Перевіряємо всі тематичні розділи: новини, статті, вакансії, питання-відповідь, послуги, акції. На цих сторінках повинна бути ваша актуальна інформація.
-
Перевіряємо інформацію про оплату, доставку, для інтернет-магазину - головне, що все працює на довіру користувача.
-
Ваші переваги - на видному місці: банери на головній сторінці.
-
Бажано: налаштувати тригерні розсилки по обраних товарах до корзини, листи для реактивації клієнтів зі списком акцій.
-
Немає хоча б 1 акції? Користувач вирішить, що з інтернет-магазином щось не так. Можливостей маса: сезонний розпродаж, набори та комплекти, подарунки. Не забудьте про стікери «Хіт, радимо, новинка, акція».
Перевіряємо контент
Налаштовуємо маркетинг
Відзначили 21 пункт з 21? Вітаємо! Ваш інтернет-магазин або корпоративний сайт готовий до запуску і першим клієнтам!